tisdag 27 januari 2015

Vilken vecka!

Ojdå! Som vanligt "glömmer" jag bort bloggen. Nä,  men blir så mycket prat i telefonen istället så man inte orkar sätta sig eller lägga sig för att skriva.  Men nu tar jag mig lite tid för att skriva några rader! ;)

Jag börjar väl om Tisdagen förra veckan. Morr...
Då ringde min mor till min storasyster som jag inte pratat med på ja säkert fem år minst. Minns inte exakt när det var sist.  Men vet att det är bra länge sedan.  Hon ringde henne bara för att jag behövde ha hjälp med att skaffa mig ett id-kort. Alltså att hon skulle legitimera mig på polisen i Piteå. Att ringa någon om en sådan sak utan att jag ens hann ta kontakt själv kan jag tycka är väldigt pinsamt. Typ som om jag inte vågar eller så.. Jag hade inte direkt poppat upp en sådan fråga bara sådär. Hade ju givetvis börjat lite försiktigt på Facebook för att sedan fråga om nummer osv.  Sen hade jag kanske kunna frågat om en sådan sak. 

Jag ringde i alla fall upp henne, alltså min syster dagen efter på onsdagen och pratade med henne. Samtalet varade rätt länge lite över en halvtimme.  Och det kändes bra.  Trodde nästan de skulle bli någon sådan där "awkwardmoment" grej som det kan bli om man inte talat med varandra på ett par år.  :) Vi bestämde oss för att ses på torsdagen och göra detta. Då det var ju bara för mig att ta bussen här ifrån och åka iväg. 
Sedan följde jag henne hem och drack kaffe och åt "sockerkaka" som va god, givetvis tjatade vi lite skit också.  :)  Sådant kommer man ju aldrig undan! ;)

Eftersom jag inget har att göra om dagarna så blir det ju inte så mycket att skriva om dem. Pratar ju mest i telefon och dricker kaffe. Äter, skiter och sover.  Ja som alla ni andra! ;)

Helgen som var va alldeles lugn och skön. Slapp städa och så vidare.  Kollade inte ens på en film, men åt då lite chips och drack lite dricka. Så det var lugnt och stillsamt. :)

Idag så vaknade jag runt halv nio och trött som bara attan va jag.  Jag som skulle upp tidigare för att just ringa ett viktigt samtal. Som tur var slapp jag ringa utan blev uppringd istället. :) det gillas från min sida i alla fall.  :)
Så imorgon ska jag på ett snabbt möte vid kl 13.00. Sedan har jag fasiken ingenting att göra. Tror jag?  Hoppas även att mitt legitimation kommer snart också så jag kan hämta den och ordna lite grejer som behövs. Plus att jag väntar ett paket som jag beställde idag faktiskt. Kommer kosta mig 710 kr. Morr. . Men men.. Väntar även på en liten gåva från en god vän. Det ska tydligen vara en vinylskiva från 1985. En singel som var med i ESC 1985 låten heter Magic oh Magic och spelades för Italien. Tror snart det kommer en till singel till mig. Har den känslan. Få blir det ESC 1983 Danmark Gry Johansen - kloden Dreijer. Tydligen var det ingen hit. Men. . Ja då kan der gå. :)

Puss och kram å nyp i stjärten!  ♥♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar