tisdag 20 januari 2015

Blir känslokall!

I mitt föregående inlägg skrev jag om en så kallad vän till mig.
Denne bevisade för mig nu vilken vän den egentligen är. Att visa sitt sanna "Jag". Vilket betyder att denne uppenbarligen inte klarar av att stå för att vi faktiskt VAR vänner samt att mitt tidigare inlägg faktiskt handlade om denne till dennes partner. Dennes partner har uppenbarligen "stalkat" mig här och har då läst mitt föregående inlägg. Någonting där emellan måste ju ha sagts. Till slut har denne före detta vän bett om nåd från föregående inlägg och vill jag ska ta bort det inlägget på grund av dennes partner uppenbarligen "fattar" att det denne jag pratar om. Sa i alla fall att jag inte skulle ta bort mitt föregående inlägg. Fick till svar i stil med: "klart du inte gör det,  Satu vill ju hela Sverige skall veta vilken idiot jag är." Och nä,  säger jag då... Det finns ingen som vet vem jag pratar/skriver om förutom mig själv. Nu när jag fått detta sagt kan jag gå vidare till det lilla jag ville säga från första början. ;)
Man behandlar människor som man själv vill bli behandlad.
Jag har nu under väldigt lång tid låt oss säga de senaste fem åren inte haft det så perfekt och fint. Jag har försökt att inte visa att jag egentligen är både less och ledsen.
Att gå och bära på saker och ting själv under en lång period är inte hälsosamt. Det är liksom jag ett levande vittne till. Jag har mått precis cepe dåligt i fem snart sex år. Jag har åkt in och ut från psyk.
Jag har skurit mig själv i halsen. Jag har hoppat framför bilar i hopp och i tron på att dö. Jag har svalt massor tabletter. Jag har med andra ord varit självmordsbenägen.  Vilket jag inte är idag. Vill heller inte komma till botten IGEN. Där av att jag nu "tar tag" i mitt liv. Allt som ger mig dålig energi smutskastar jag direkt. Från och med nu säger jag stop. Jag är ej längre den söta lilla förlåtande bögjäveln som tillåter sig att bli utnyttjad. Jag sätter stopp nu och har bara börjat. Så ska man va min vän så va rak,  va ärlig. :)
Oj vad tiden går. Kl är ju för sjutton noll två femtio. Jag som ska upp "tidigt" för att göra mig i ordning för Piteå! ;)

Puss o a Kram ♥♡♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar