måndag 22 april 2013

Gråtande barn!

Idag har jag varit men Emmi och hennes lillasyster hela dagen, dock bara tills hennes lillasyster åkte hem igen. 
Nu sitter jag själv hemma hos Emmi och tar det lugnt medans hon går iväg till Konsum för att köpa Avocado och möta en vän. 
Nu under denna tid så får jag ett samtal från en väldigt nära person. 
Ett barn på 13 år som ringer mig och gråter för att dennes mor sitter hemma med en vän och "SUPER". 
Jag känner mig så OTROLIGT maktlös i detta fall. 
Jag vet ju inte alls vad jag kan göra åt saken.

OBS att denna modern har ringt och sagt att hon är orolig över mig. 
Orolig på så vis att jag eventuellt är alkoholist eller liknande.
Så fick hem ett papper om en tid till socialkontoret på,
Tisdag 30.e  April kl 11.00 angående L.V.M .

Vilket jag tycker egentligen skulle ha hamnat i hennes brevinkast,
för denne modern dricker rätt ofta. 
Med rätt ofta menar jag då ca 2-3-4 gånger i veckan, vilket jag tycker är för mycket.
Eller är jag helt ute och cyklar nu?
Hon kan dricka så pass mycket att hon blir riktigt otrevlig och våldsam. 
Ibland kan jag känna såhär: " Jag önskar att hin aldrig födde några barn "
Fast de är fel av mig att tänka så med på ett sätt, men ett annat inte.

Jag drog upp en liten händelse som hände förra veckan till min kurator.
Hon blev lite fundersam och givetvis ville veta mera, så ska träffa kuratorn igen
på Tisdag 30.e April kl 13.00 
för att fortsätta att prata om detta. 


Detta får nog räcka för denna gång, have fun!

C Ya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar