söndag 6 oktober 2013

Bajs på golv på pub i Göteborg!

Igår kväll / natt så satt jag och pratade i telefonen med en vän. 
En väldigt bra vän om jag själv får säga mitt. 
Han har precis flyttat från Kalix till Göteborg. 
Han tog spårvagnen in till City för att köpa snus. 
Men då sa jag att han behövde ett glas vin också :P 
Men dock så blev det 3 öl på det med, nästan i alla fall. 
Han hann inte avsluta sin tredje öl på grund av en liten incident
som hände på en PUB i centrala Göteborg. 
Han såg en av personalen som jobbade på den puben sitta
på golvet bakom baren och bokstavligt & bildligt talat satt och bajsade. 
Min vän gick då fram och frågade " Men sitter du på golvet och bajsar? " 
Men han fick liksom ingen reaktion av denne man som satt där och sket 
på golvet. 
Så tillslut så gick min vän ut från puben för att då ta 
spårvagnen hem. 
Där utanför puben ser han då vakterna som då var 2 st 
med en varsin öl i handen. 
Alltså ursäkta mig men vad är det som händer egentligen. 
Vakterna låtsades som inget och bara frågade min vän om han redan skulle gå? 
Dem fick då bara ett kort svar " Ja, det ska jag "
Sedan förklarade vakterna vägen till spårvagnen. 
Så nu vet man ju vilken pub man INTE ska gå på i Göteborg i alla fall =) 
Man kan ju undra om dem har många gäster där annars
förutom dessa spelande personer som kommer dit för att spela och öla?
Kan ju egentligen inget mer än att bara skratta åt själva händelsen. 
Men om jag själv skulle sätta mig i hans situation så vet jag inte riktigt hur jag skulle reagera? 
Tror faktiskt att jag skulle bli en aningen skrämd och bara dra mig där ifrån. 

Eller hur skulle ni göra? =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar